Proizvodi za automobil / dostavno vozilo / 4x4

Nova serija utrka Extreme E prije natjecanja Arctic XPrix na Grenlandu

 

  • Treća utrka debitantske sezone ovog vikenda u Kangerlussuaqu
  • Sve utrke prikazivat će se uživo diljem Europe.
  • Serija utrka na Continentalovim posebnim gumama CrossContact Extreme E

​​Hannover, 23. kolovoza 2021. Extreme E daje gas. Nakon dramatičnog početka u Al-Ulau u Saudijskoj Arabiji i tehnički zahtjevnog terena na obalama jezera Retba u Senegalu 28. i 29. kolovoza započinje spektakularna nova serija off-road utrka koje će se održavati na vječnom ledu Grenlanda. Utrke će se održavati blizu Kangerlussuaqa u potpuno elektroničkim hiperautomobilima ODYSSEY 21 namijenjenim isključivo za utrke na pisti. Gradić je otprilike 50 kilometara udaljen od Arktičkoga kruga, a nalazi se na istoimenom fjordu dugom otprilike 163 kilometra te je ujedno najdublje smješteno naselje u unutrašnjosti Grenlanda. Trkaća pista, odabrana prema znanstvenim podatcima, duga je pješčana obala od kamene prašine koju je godinama prirodno nanosio ledenjak. Utrka će se emitirati na raznim europskim TV postajama. Continental nudi i priliku praćenja utrka uživo na svojem webcastu:  https://www.continental-tires.com/car/stories/extreme-e/broadcast. Uzbudljivo je pitanje koja će od devet ekipa najbolje iskoristiti vrijeme nakon početka sezone i završiti u vodstvu pod teškim uvjetima na Grenlandu. 

Sandra Roslan

Sandra Roslan, Head of Content Marketing & Social Media and Project Lead Extreme E

"Grenland je ekstremno okruženje u svakom smislu čime osigurava spektakularnost automobilizmu", navodi Sandra Roslan, odgovorna osoba za projekt kod osnivačkog partnera i proizvođača guma Continental. "Neprijateljski lokalni uvjeti bit će iznimno težak test za materijal i sve sudionike. Grenland je istodobno na prvoj liniji globalne klimatske krize. Nezapamćeni učinci globalnog zatopljenja nigdje drugdje na svijetu nisu toliko očiti. Grenland je samo prošle godine izgubio 600 milijardi metričkih tona leda.“
U natjecanju između automobilističkih divova iz vrlo različitih disciplina ekipa Rosberg X Racing dolazi na startnu liniju kao vodeća u ukupnom poretku s pobjednikom svjetskog natjecanja u rallycrossu Johanom Kristofferssonom i bivšom šampionkom australskog relija Molly Taylor. Pobjednici svjetskog relija Sébastien Loeb i Cristina Gutiérrez iz ekipe Lewisa Hamiltona X44 ove su godine odnijeli pobjedu u Dakaru te zaostaju za samo 14 bodova. Šampion Formule 1 Jenson Button i Continentalova testna vozačica Mikaela Åhlin-Kottulinsky na trećem su mjestu sa zaostatkom od 13 bodova. Sva su ostala imena nagurana u nevjerojatnoj utrci rame uz rame. Ekipa na četvrtom mjestu, Andretti United, za svega je sedam bodova u prednosti pred trenutačno zadnjom ekipom u poretku, Segi TV Chip Ganassi Racing koju je samo loša sreća spriječila u postizanju bolje pozicije u prethodnim vikend-utrkama u Saudijskoj Arabiji i Senegalu. 

Započnite
New content item
 

"Serija utrka Extreme E spektakularna je koliko i uzbudljiva", kaže Sandra Roslan. "Prethodne utrke bile su pune iznenađenja i pokazale su da bilo koja ekipa na kraju može povesti. Jedan je od razloga i činjenica da se na tim lokacijama nikad prije nisu održavale utrke. Nitko nije mogao učiti iz bilo kakva iskustva. A rute su toliko ekstremne da nigdje nema usporedivih uvjeta za treniranje. Stoga za Arctic XPrix nema jasnih favorita.“

Sve ekipe startaju u E-SUV-ovima nazvanim ODYSSEY 21. Ta nevjerojatna vozila duga su 440 cm, široka 230 cm, a visoka 186 cm, dakle otprilike su jednakih dimenzija kao komercijalno dostupni SUV-ovi, a čak i baza kotača od 300 cm zvuči prilično normalno. No, riječ je o vrlo moćnim SUV-ovima. Proizveo ih je proizvođač vozila za utrke Spark Racing Technology, a mogu se pohvaliti električnim ekvivalentom od 544 konjske snage i težinom od svega 1650 kilograma. Za usporedbu, prosječno vozilo na Reliju Dakar ima otprilike 300 konjskih snaga i teži više od dvije metričke tone. Vrijednosti ubrzanja jednako su impresivne. Pokretana dvama električnim motorima, ta moćna kolica postižu 100 km/h u svega 4,5 sekundi. E-SUV-ovi s lakoćom svladavaju nagib od oko 55 stupnjeva. Kako bi na siguran način mogle svladavati takvu goruću snagu na terenu u svim okolnostima i u različitim klimatskim zonama, sve ekipe serije utrka pouzdaju se u trkaću gumu od 37 inča CrossContact Extreme E koju je Continental razvio posebno za takve situacije.


1. Rosberg X Racing (Johan Kristoffersson / Molly Taylor) 71 points
2. X44 (Sébastien Loeb / Cristina Gutiérrez) 57 points
3. JBXE (Jenson Button / Mikaela Åhlin-Kottulinsky) 44 points
4. Andretti United (Timmy Hansen / Catie Munnings) 37 points
5. XITE ENERGY RACING (Oliver Bennett / Christine GZ) 37 points
6. ACCIONA | Sainz XE Team (Carlos Sainz / Laia Sanz) 36 points
7. ABT Cupra XE (Mattias Ekström / Claudia Hürtgen) 35 points
8. Veloce Racing (Stéphane Sarrazin / Jamie Chadwick) 31 points
9. Segi TV Chip Ganassi Racing (Kyle LeDuc / Sara Price) 30 points