Uvođenjem revidirane Uredbe o oznakama za gume, kao i registracijske podatkovne baze (EPREL) te opcije dvaju novih pokazatelja performansi (prianjanje na snijegu i ledu) Europska komisija ima namjeru bolje informirati i dalje osnaživati potrošača pri kupnji guma i osigurati šire prihvaćanje na tržištu guma s najboljim sigurnosnim i ekološkim performansama.
Gume za kamione (C3), da, gume za bicikle, ne.
Za kamione (C3), kao i za sve ostale razrede (C1 i C2), i proizvođači guma i prodavači morat će kupcima dostaviti službene podatke s oznake i informacijski list proizvoda prije prodaje.
Postojat će službena podatkovna baza (EPREL) u kojoj treba registrirati sve gume, a šira javnost, kupci i nadzorna tijela mogu potvrditi podatke na oznaci.
Uredbom se proizvođačima guma dopušta da deklariraju razrede oznaka na temelju alata za ispitivanje i/ili izračun/ekstrapolaciju i referenciranje, pravilno dokumentirane.
Planira se proširiti opseg na obnovljene gume 2023.
Da. Sve države članice morat će učiniti plan nadzora tržišta guma dijelom svojih godišnjih programa nadzora tržišta počevši od 2021. Za to će se izdvojiti sredstva iz proračuna Europske komisije. U ovu je novu uredbu uključeno nekoliko mjera, kao i novi okvir za nadzor tržišta koji će ojačati mjere provedbe.
Da. Lako možemo identificirati zimske i cjelogodišnje gume s potvrđenim zimskim performansama sa simbolom 3PMSF (znak koji prikazuje planinu s tri vrha i pahuljicu) na oznaci. Nordijsku zimsku gumu PLT (C1) možemo identificirati s potvrđenim performansama na ledu sa simbolom leda (samo za nordijske mekane gume) izravno na oznaci. Nisu definirani testni propisi za gume C2 i C3.
Imamo QR kôd koji omogućuje krajnjim korisnicima da lako potvrde izjave na oznaci preko poveznice na službenu podatkovnu bazu EPREL s podatcima o registraciji proizvoda.
Nove vrijednosti oznake bit će dostupne javnosti 1. svibnja 2021. Podatci i registracije proizvoda u EPREL-u bit će dostupni našim kupcima/prodavačima guma početkom 2021. kako bi se osigurao nesmetan prijelaz i priprema svih naših kupaca i prodajnih sustava. Očekuje se da će podatkovna baza za registraciju EPREL biti dostupna do kraja listopada 2020.
Vizualizacija podataka o registraciji guma u EPREL-u za širu javnost i distributere guma bit će dostupna do kraja 2020.
Nova uredba o EU oznakama za gume povećat će transparentnost i otvoriti neke mogućnosti za vrhunske proizvođače koji se pridržavaju pravila od uvođenja takvih oznaka (u studenome 2012. u Europi). Dodatni nadzor tržišta bit će ključan. To će, međutim, donijeti nove odgovornosti za prodavače guma i OEM-ove koji će vjerojatno trebati neka ažuriranja svojih aktivnosti povezanih s gumama.
To je jedna od temeljnih ideja. To bi trebao biti jedan od rezultata povećanja transparentnosti i nadzora.
Performanse navedene na oznaci utvrđuju proizvođači na temelju njihove tehničke ocjene. Tijela za nadzor tržišta država članica EU-a provest će provjere na licu mjesta (inspekcija dokumenata i fizičko ispitivanje proizvoda radi provjere) guma stavljenih na tržište.
Vrijednosti oznake za širu javnost i prodavače guma mogu se pronaći na oznaci/ispisu/digitalnim informacijama koje pružaju proizvođači guma.
Uz to, QR kôd na oznaci pruža vam izravnu poveznicu s podatkovnom bazom EPREL.
Ako imate broj proizvoda, možete pretraživati u pregledniku oznaka Conti EU ili izravno u EPREL-u (Napomena: funkcionalnost pretraživanja u podatkovnoj bazi EPREL još nije potpuno definirana ili dostupna).
Za kupce koji imaju pristup PRICAT-u, tamo će biti dostupne i poveznice s preglednikom oznaka Conti EU, EPREL i različiti razredi.
Objektivno najbolje vrijednosti su razredi A. Međutim, europska oznaka ne pruža cjelovitu sliku svih kriterija koji definiraju ukupne performanse gume. Dakle, pri odabiru gume koja najbolje odgovara očekivanjima potrošača trebali biste se osloniti i na znanje i na savjete stručnjaka za gume ili na rezultate ispitivanja neovisnih časopisa za ispitivanje.
Nova oznaka procjenjuje pet kriterija performanse: kočenje na mokrom, snijegu i ledu, otpor kotrljanja i vanjsku buku. Većina testova u tisku obično procjenjuje više od deset kriterija pa biste trebali pružiti daleko cjelovitiji izvor informacija od nove oznake.
U ovom trenutku ne. To bi mogao biti slučaj u budućim revizijama propisa o EU homologaciji.
Jer nisu definirani ISO testovi ili ograničenja (pragovi).
Poveznicu na službeni unos/registraciju u EPREL te određene gume/proizvode.
To je Continentalov interni broj proizvoda i to znači da sve gume ove vrste imaju istu konstrukciju i performanse.
Pretpostavka je da će kategorije ABC potrošači lakše čitati i integrirati ih u digitalne podatkovne baze i zaslone.
Usklađenost s ISO granicom ispitivanja kočenja na ledu u usporedbi sa standardnom referentnom gumom. ISO METODA još nije dovršena.
Ne.
Ne. Možete upotrebljavati bilo koji čitač QR kodova koji je dostupan na tržištu. Sadržaj QR koda jednostavno je izravna URL poveznica na vaše informacije o gumama u podatkovnoj bazi EPREL.
Da. Vidjeti prethodne odgovore.
Ne u svim razredima. Za buku, sve ostaje isto (iako umjesto 1,2 ili 3 zvučna vala imamo kategorije A, B i C).
Za otpor kotrljanja i kočenje na mokrom današnji razredi F i G u budućnosti će se spojiti u oblik E, a današnji razred E u budućnosti će biti D. Za gume C2 postoje nova ograničenja otpora kotrljanja za klasu D (vidjeti tablicu ispod).
RR | Mokro | Buka | |
C1 | A => A B => B C => C E => D F+G => E | A => A B => B C => C E => D F+G => E | 1 Zvučni val = A 2 Zvučni valovi = B 3 Zvučni valovi = C |
C2 | A => A B => B C => C E (8,1 ≤ RRC ≤ 9,0) => D E (9,1 ≤ RRC ≤ 9,2) => E F+G => E | A => A B => B C => C E => D F+G => E | 1 Zvučni val = A 2 Zvučni valovi = B 3 Zvučni valovi = C |
C3 | A => A B => B C => C D => D E+F => E | A => A B => B C => C D => D E+F => E | 1 Zvučni val = A 2 Zvučni valovi = B 3 Zvučni valovi = C |
Gume s novom oznakom nisu ništa bolje od onih sa starom oznakom.
Ne. Gume su potpuno iste. Gume u razredima E, F i G bit će prekvalificirane (za 1 razred bolje) iako su potpuno iste gume kao i prije (identična konstrukcija).
Ne. To je potpuno ista guma.
Nordijsku zimsku gumu PLT (C1) možemo identificirati s potvrđenim performansama na ledu sa simbolom leda (samo za nordijske mekane gume) izravno na oznaci. Za C2 i C3 nisu definirani testovi ili ISO propisi.
Za logotip za snijeg gume moraju biti u skladu s 3PMS ograničenjima u ispitivanju na snijegu – vrijedi za C1, C2 i C3 s različitim uvjetima i referencijama.
Ne postoji propis koji to zabranjuje, ali ljeti nećete doživjeti sve prednosti vožnje na ljetnim gumama, poput boljeg upravljanja na mokrom i suhom i performansi kočenja, a mekša smjesa zimskih guma znači da se brže troše na ljetnim temperaturama.
Ako imaju trenutačnu (staru) oznaku, mogu se prodavati nakon 1. svibnja 2021. (pod pretpostavkom da je DOT stariji). S novom oznakom razredi F i G stapaju se i formiraju razred E.
EU je uveo oznake energetske učinkovitosti za mnoge proizvode (zamrzivači, usisavači, žarulje itd.). I dok oznaka gume sadrži nekoliko važnih kriterija učinkovitosti, osim energetske učinkovitosti/učinkovite potrošnje goriva i dalje spada u kategoriju označivanja energetske učinkovitosti. Novim uvodnim dijelom oznake Komisija želi stvoriti zajednički izgled za sve proizvode s oznakom energetske učinkovitosti, iako postoje mnoge razlike u pojedinostima različitih oznaka.
Da. Međutim, iako gume C3 prije nisu bile izuzete, stekle su neke nove obveze.
Ne u ovoj reviziji (2021.), ali vjerojatno će biti u doglednoj budućnosti
Ne. Gume sa šiljcima izvan su dosega uredbe o oznakama EU, a iz portfelja Conti Grupe samo će gume od mekane smjese C1 imati prikazan simbol leda. C2 i C3 također su izvan dosega ISO testa.
Ako se pridržavaju ograničenja performansi 3PMS, cjelogodišnje gume mogu imati prikazan taj simbol. Inače, na tržištima gdje je to uvjet za zimsku uporabu ne mogu se smatrati cjelogodišnjim gumama. Guma sa samo M+S sposobnošću neće imati simbol pahuljice na oznaci.
Sve gume koje su u skladu s ograničenjima performansi 3PMS (homologacija tipa) mogu imati prikazan logotip pahuljice.
Ne. Samo gume koje su u skladu s ograničenjima performansi 3PMS (homologacija tipa) mogu imati prikazan logotip pahuljice.
Gume koje trenutačno pripadaju razredu E pojavit će se u budućnosti u razredu D (trenutačno prazno za gume C1).
Potpuni popis guma koje su službeno registrirane za prodaju u Europi sukladno ovoj uredbi od svih proizvođača guma, zajedno s podatcima na oznaci.
Na razini proizvoda -> Iste informacije kao na EU oznaci i informacijskom listu proizvoda (u višejezičnim verzijama).
Postoje dvije podatkovne baze: javna koja je otvorena za sve i ona s ograničenim pristupom, u kojoj se dodatne informacije pohranjuju samo za nadzorne subjekte i proizvođače guma.
Registracija guma odvija se preko službene platforme nazvane EPREL (Europski registar proizvoda za označivanje energetske učinkovitosti).
Ne. U staroj uredbi o oznakama postojao je jasan zahtjev da se podatci o oznakama prikazuju na računu, ali taj zahtjev više nije potreban. Međutim, informacije i dalje moraju biti dostupne u nekom obliku. Distributeri guma moraju te informacije učiniti dostupnima u pretprodaji na digitalnim platformama, na prodajnome mjestu i blizu gume kada se prikazuje na prodajnome mjestu.
U staroj uredbi o oznakama postojao je jasan zahtjev da se podatci o oznakama prikazuju na računu, ali taj zahtjev više nije potreban. Međutim, informacije i dalje moraju biti dostupne u nekom obliku. Distributeri guma moraju te informacije učiniti dostupnima u pretprodaji na digitalnim platformama, na prodajnome mjestu i blizu gume kada se prikazuje na prodajnome mjestu.
Funkcije filtra/pretraživanja u EPREL-u još nisu dovršene – to će se dogoditi do kraja 2020.
Ne. Sve gume isporučene prije 1. svibnja 2021. s bivšom oznakom i dalje ostaju sukladne i ne moraju se ponovno označivati. To se odnosi i na gume koje su već na tržištu (npr. na našim RDC-ima), ali isporučuju vam se nakon 1. svibnja 2021.
Do 1. svibnja 2021. samo je trenutačna oznaka mjerodavna i obvezna za europsku prodaju. Ako bi potrošačko sučelje EPREL postalo dostupno prije tog datuma, teoretski bi se obje oznake mogle prikazivati jedna uz drugu.
Ne postoje posebni zahtjevi za trgovce automobilima; za njih vrijedi isto što i za distributere i prodavače guma. Prije prodaje gume (ili vozila s gumom) moraju krajnjem kupcu dostaviti informacije o oznaci EU u vezi s dotičnim proizvodima. To zapravo znači da moraju dostaviti službenu oznaku u digitalnom ili tiskanom obliku, kao i informacijski list proizvoda.
Nema posebnih zahtjeva za OEM-ove; za njih vrijedi isto što i za distributere i prodavače guma. Prije prodaje gume (ili vozila s gumom) moraju krajnjem kupcu dostaviti informacije o oznaci EU u vezi s dotičnim proizvodima. To zapravo znači da moraju dostaviti službenu oznaku u digitalnom ili tiskanom obliku, kao i informacijski list proizvoda.
Ne. Godine 2012., kada je oznaka prvi put primijenjena, odluka industrije bila je imati naljepnicu s oznakama na gumama kao standard, ali to nije obvezni zahtjev. Continental je odlučio da za gume C1 i C2 ovo najbolje odgovara našim logističkim i prodajnim obvezama i obvezama naših kupaca. Za kamione (C3) odabrali smo digitalno rješenje koje je također potpuno usklađeno. Proizvođači i distributeri guma moraju osigurati da informacije na oznakama budu dostupne njihovim kupcima, bilo u tiskanom obrascu (na zahtjev) ili u digitalnom obliku. Distributeri moraju prikazati otisnutu oznaku gume za svoje kupce na prodajnome mjestu ili, ako gume nisu izložene, kupci moraju dobiti tiskanu kopiju (na zahtjev) ili digitalnu kopiju prije prodaje.
Continental će osigurati da svi proizvodi iz našeg portfelja ispunjavaju sve regulatorne obveze za proizvođače guma. Osim toga, za samodefinirano prijelazno razdoblje (početak 2021. do kraja 2021.) pružit ćemo obje oznake EU (sadašnje i nove) kako bismo spriječili bilo kakav nesporazum kod kupaca.
To će biti dostupno unutar EPREL-a i preko vlastitih rješenja i mrežnih stranica tvrtke Continental.
Uključit ćemo sve potrebne podatke u naše postojeće sustave i sučelja, a također ćemo pružiti informacije o oznakama preko drugih formata za razmjenu podataka (.csv itd.).
Da, ako je proizvodni DOT stariji od 1. svibnja 2021. (tj. gume su proizvedene prije svibnja 2021.).