Proizvodi za transport

stage_goods_TT

Truck Tires Goods

Proizvođač guma bez guma

Continental je mnogo više od „guma“ – čak i u diviziji za gume. Zajedno s kolegama iz drugih područja, projektanti sustava kreiraju sveobuhvatne pakete za klijente. Na primjer, ContiPressureCheck sustav za provjeru pritiska, novi sustav za nadzor pritiska u gumama na kamionima.

Gume zapravo nisu područje kojim se Jerg Lehman bavi. Unatoč tomu, elektroinženjer sa zvanjem doktora radi u odjelu istraživanja i razvoja u Continental gumama u Hannoveru već duže od 15 godina. Međutim, na njegovu stolu u odjelu za napredne gume i sustave za gume za komercijalna vozila nećete pronaći uzorke gume ili gaznog sloja već male crne kutije i prozirne plastične dijelove. Ukupno četrdeset različitih dijelova čini takozvani ContiPressureCheck – elektronički sustav za nadzor pritiska u gumama koji je Lehmanov tim nedavno razvio.

„Pametne gume prvobitno su razvijene za putnička vozila“, prisjeća se Jerg Lehman dok njegove uzbuđene oči sjaje iza naočala bez okvira. „Pametne gume govore vozilu tako što dostavljaju vrijedne podatke za sustave elektroničke kontrole vozila, kao što su ABS i ESP. Zapitali smo se što bismo mogli učiniti za kamione.“ Rezultat je senzor postavljen na gumu koji automatski mjeri pritisak i temperaturu guma. Podatci se prenose radiom do zaslona u kabini vozila koji upozorava vozača u slučaju gubitka pritiska. Na kraju krajeva, premalo zraka u gumama primarni je uzrok kvarova na kamionima – uz ogromne prateće troškove.

Komponente iz cijelog svijeta

Uz Automotive Group, Continental ima interni odjel za elektroniku – idealnog partnera za razvoj senzora u gumama. Senzor se postavlja u malu zaštitnu gumenu posudu koju proizvode kolege u ContiTechu u Temišvaru, u Rumunjskoj. Prijamnik, središnja upravljačka jedinica koja prima signale sa senzora bilo izravno ili preko antene, dolazi iz internog odjela u Guadalajari, u Meksiku. „Mi određujemo sustav u našem odjelu“, objašnjava Jerg Lehman. „To znači da mi definiramo što sustav treba raditi i kasnije odobravamo pojedinačne dijelove.“ Stručnjaci za svaku komponentu rade sve ostalo. Za tako složene proizvode kao što je ContiPressureCheck, stručnjaci se nalaze širom svijeta u čitavoj korporaciji.

Kako bi se ispoštovala mehanika, rute su posebno kratke: osim razvoja sustava, Jerg Lehman također upravlja odjelom za mehaniku kamionskih guma: „Trenutačno radimo na sustavu ispitivanja koji mjeri dubinu profila preko senzora. Ovdje tražimo savjete od naših kolega.“  


Pogled kroz oko senzora  

„Naša tehnologija omogućava brojne druge veoma zanimljive primjene“, objašnjava Jerg Lehman i na brzinu odlazi u susjednu kancelariju u svojim tenisicama. Vraća se s malom, prozirnom kutijom u kojoj se nalazi mnoštvo kolnih ploča − prototip koji će po prvi put biti instaliran ovog poslijepodneva za probnog klijenta. Softver za upravljačke jedinice, koji djeluje veoma trivijalno, ali zapravo je veoma pametan, programirala je istraživačka radionica TrendAntenna tvrtke Continental Automotive u Regensburgu gdje četrdeset studenata i istraživača radi na digitalnim rješenjima za vozila sutrašnjice.

„Upravo smo dobili ugovor za razvoj novog sustava za nadzor. U ovom slučaju podatke ne prima vozač već rukovoditelj voznog parka u svoju kancelariju“, entuzijastično objašnjava Lehman. U prošlosti je klijentu trebalo najmanje četiri sata da ručno očita pritisak u svim gumama na pedeset poluprikolica. U budućnosti će mu trebati samo dvije minute – uz pomoć računala.

„Od 2014. godine sustavi za nadzor pritiska u gumama postali su zakonska obveza za nova putnička vozila u Europskoj uniji“, objašnjava Lehman. „Ovo se još uvijek ne odnosi na kamione.“ U tom pogledu, ono što je potrebno dalekovidnost je prijevoznika i savršen timski rad u Continental svijetu.

Kolačiće upotrebljavamo kako bismo vam pružili najbolje iskustvo na našem web-mjestu. Ovdje kliknite kako biste saznali više ili promijenili postavke kolačića.