Proizvodi za transport

stage_goods_TT

Truck Tires Goods

Izvlačenje, cijepanje, udarci: uradite gumi sve što možete.

Do petnaest različitih vrsta gumenih tvari ulazi u sastav kamionske gume. Koje su najbolje za koje komponente određenih modela precizno se ispituje u tvrtki Continental primjenom svih metoda koje možete zamisliti te bogatog iskustva i mnogo rada i truda.

Klak-klak-klak ispunjava svaki kut podruma. Zvuči kao stotine šivaćih mašina u neprekidnoj petlji. Nebrojeni klipovi opremljeni crnim vrpcama pomiču se naprijed i nazad u staklenim kutijama brzinom munje. Komadi gume za ispitivanje ovdje prolaze mučenje. Savijaju se stotinama puta u minuti − dva milijuna puta tjedno. Ispitivači materijala tvrtke Continental promatraju kako nastaju pukotine − znak zamora materijala. „Jedan uzorak za ispitivanje drži rekord“, kaže Ronald Wilt s osmijehom. Gumena vrpca prošla je devedeset milijuna obrtaja i njezino je testiranje trajalo gotovo dvije godine. Na cesti bi se ta guma okretala vječno i ipak ne bi dala usporedive rezultate. Samo u laboratoriju za ispitivanje mogu se primijeniti identični uvjeti.

article_66w_image1

Ronald Wilt već sedam godina radi na fizičkom ispitivanju materijala koje se provodi u odjelu tvrtke Continental za istraživanje i razvoj u Hannoveru. Ovaj 45-godišnjak ponosno pokazuje ogroman „vozni park“ koji on i njegovih četrdeset kolega koriste kako bi obavili desetke tisuća proba materijala i analiza svake godine. Nebrojene preše, strojevi za obilježavanje i veliki strojevi raspoređeni su u nekoliko prostorija. Jedan iglom buši komad gume kako bi se izmjerila tvrdoća, drugi rasteže gumu kako bi se ispitala rastezljivost. Treći provjerava otpornost na udarce – što je važno za otpor kotrljanja, ključni faktor kada je riječ o potrošnji goriva za kamionske gume. Osim toga, tu su i visokotehnološki uređaji kao što su „nosač aviona“, kako ga zaposleni zovu. On istovremeno obavlja stotinu različitih testova otpornosti i tvrdoće potpuno automatski. Tu je i Ferraris – osam sustava za ispitivanje, od kojih svaki košta četvrtinu milijuna eura, koji deformiraju gumu na svaki mogući način, koristeći robotizirane ruke. I na kraju, tu je i Lamborghini: masivni uređaj koji ispituje linearno trenje pri velikim brzinama koji simulira prianjanje na različite površine pri velikim brzinama – Continental proizvodi svoj snijeg i led u hladnoj komori. 

New content item

„Guma ima memoriju“

Preciznim mjerenjima do djelića milimetra i sekunde, svi se podatci izravno asimiliraju na računalu i šalju odjelu za razvoj materijala. Oni smišljaju recepte za spajanje guma u tvrtki Continental. „Potrebno je između petnaest i dvadeset testova za svako spajanje, ovisno o tome za koju komponentu materijala je namijenjeno“, objašnjava Fred Valdner. On ima doktorat iz kemije i radi u odjelu za istraživanje i razvoj tvrtke Continental već dvanaest godina, a odjele za fizičko testiranje materijala vodi od 2009. godine. Samo pokupite istrošene gume s ulice i analizirate kako ih učiniti boljim? „Ovo je 21. stoljeće“, smije se dok njegove oči sjaje iza upečatljivih naočala.
Danas je cilj pronaći savršeno spajanje guma − prije nego što uopće postane guma. Testovi postaju sve sofisticiraniji i sveobuhvatniji. „Tijekom posljednjih godina broj dinamičkih testova na čestim deformacijama povećao se osam puta, a broj testova otpornosti na pucanje pet puta“, kaže Fred Valdner. Kako bi razvoj tekao brže, ispitivanje materijala zahtijeva mnogo strojeva − i učinkovitih procesa.

Tim Freda Valdnera obrađuje oko 12.000 recepata svake godine, od kojih oko 25 na kraju završi u gumama. Spajanja se konstantno unaprjeđuju brojnim ciklusima unaprjeđivanja. „Guma ima memoriju“, objašnjava on. „Za razliku od čelika, guma je uvijek drukčija, ovisno o tome što joj je prethodno rađeno.“
Probni komad mora biti u istom stanju kakav je bio kada je sišao s proizvodne vrpce.
Zato ispitivači materijala također sami proizvode komade za ispitivanje u laboratoriju.

New content item (1)

U pekarnici za gumu

Noseći tenisice, Fred Valdner trči do „pekarnice“. Ovdje je toplo, ali umjesto da miriše na kolačiće, miriše na gumu, a svi zaposleni nose crne Conti polo-majice umjesto kuharskih kapa. Jedan od njih je Alberto Sabor − prava Continentalova legenda koja već 22 godine radi u tvrtki. Ovaj 40-godišnjak pažljivo mjeri sastojke − prirodnu gumu, ispunu, plastifikator, sumpor, ulje − strogo prema receptu. Preciznost je od ključnog značenja. On sipa sve u miješalicu određenim redoslijedom i potom bira odgovarajuću temperaturu i dužinu miješanja na računalu. Nastaje mekana masa koju Alberto razvija u ploču. Mirnom rukom radi krugove i prave kutove koji se potom vulkaniziraju u preši − „peći“.
Deset minuta kasnije stavlja par plavih zaštitnih rukavica i s osmijehom na licu izvlači metalni podmetač -  gumeni kolačići su spremni! Zaposleni u laboratoriju za inspekciju spremni su ih sada testirati.

Kolačiće upotrebljavamo kako bismo vam pružili najbolje iskustvo na našem web-mjestu. Ovdje kliknite kako biste saznali više ili promijenili postavke kolačića.